Přeskočit
Albert logoAlbert logo

Vítejte!

Můj profil
Menu
LETÁKYRECEPTY
MŮJ ALBERT
NewsroomTiskové zprávyBertíci podpoří

Newsroom

Informační servis společnosti Albert ČR

Pro média
Zdravě a udržitelně
Náš příběh
Zajímá vás

18. října 2023

Bertíci podpoří 100 regionálních projektů pro znevýhodněné děti. Rozhodují zákazníci obchodů Albert

Nadační fond Albert spouští další ročník oblíbené charitativní kampaně Bertík pomáhá. Mezi stovku dětských domovů a dalších organizací z celého Česka rozdělí částku 4 000 000 korun. O nejlepších projektech rozhoduje tradičně veřejnost. Zákazníci obchodů Albert dostanou v období mezi 18. a 31. říjnem za nákup u pokladny žeton – Bertík, se kterým mohou hlasovat pro jeden ze tří lokálních projektů. Hlasování probíhá také online na webu nadačního fondu.

Češi si dopřávají čaj rádi a často. Podle aktuálního průzkumu obchodů Albert si alespoň jednou denně zalije šálek čaje 56 % lidí, ženy přitom o trochu častěji než muži. Každý čtvrtý Čech ochutná čaj alespoň jednou za týden, zatímco pouhé jedno procento respondentů nepije čaj vůbec.

Nejčastěji lidé v Česku sahají po hrnku čaje hned ráno (39 %) nebo během dopoledne (18. %) Rovná čtvrtina Čechů si čaj dopřává večer či těsně před spaním. V těchto případech se zpravidla jedná o čaje bez kofeinu, ostatně jako svůj oblíbený druh čaje uvedlo z daleka nejvíce dotázaných (52 %) čaje ovocné. U stejné otázky** dále označilo 38 % respondentů černý čaj, 32 % pak bylinné nálevy a 18 % čaj zelený. Roiboos si nejraději dopřejí 3 % z nás, bílý a polozelený čaj neboli oolong zůstávají spíše okrajovou záležitostí (1 %).

Stupně vítězů patří ovocným, bylinným a černým čajům

Do 24. ročníku grantového řízení přihlásily dětské domovy a neziskové organizace 142 projektů na podporu dětí a mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. O stovce nejkvalitnějších, které vybrala správní rada Nadačního fondu Albert, nyní rozhodují zákazníci v obchodech Albert a také online. Vždy volí mezi třemi projekty z jejich blízkého okolí, přičemž žádný nezůstane bez odměny na realizaci. Projekt s nejvíce hlasy získá 50 tisíc korun, druhý v pořadí 40 tisíc korun, třetí pak 30 tisíc korun. Celkově pak pomohou dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí po celém České republice čtyři miliony korun.

 

„Charitativní akce Bertík pomáhá chce každý rok podpořit projekty pomáhající dětem vnímat jejich život pozitivněji. Třeba tím, že jim nabídnou aktivity, které jim přinesou motivaci, hezké zážitky a posunou je v životě dál. Jde například o kroužky, výlety, ale i různé formy vzdělávání a profesního rozvoje. V posledních letech se mnoho projektů zaměřuje také na podporu duševního zdraví,“ popisuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

Více projektů, více pomoci

Zatímco v minulosti Bertíci rozdělili finance mezi 80 projektů, letos jde o rovných 100. „Jsme rádi, že se z našeho programu stala podzimní tradice a každý rok můžeme přispět k tomu, aby děti z dětských domovů nebo se složitým zázemím pocítily, že nejsou na světě samy a jejich osud není lidem lhostejný,“ říká Kristýna Bernatová a doplňuje: „Pro zákazníky Alberta je to kromě možnosti smysluplné pomoci také skvělá příležitost seznámit se činností neziskových organizací v regionu.“

Hlasování probíhá v hypermarketech a vybraných supermarketech Albert od 18. do 31. října. Zákazníci získají za každý nákup hlasovací žeton, který vhodí do hlasovacího boxu za pokladnami jednomu ze tří lokálních projektů. Ve stejném období je hlasování možné také online na webu Nadačního fondu Albert.

Každý sen se může splnit

Program Bertík pomáhá podpořil například Láďu (18) z dětského domova v Pardubicích. Nadaný student by se v budoucnu rád věnoval práci s kávou, a tak se díky Nadačnímu fondu Albert ocitl v jedné z nejlepších pražských kaváren, kde ho zkušení profesionálové v oboru naučili vše důležité o kávě. Osvojil profesionální práci s kávovarem i to, jak připravit skvělé espresso. „Přestože život nemáme v mnoha ohledech lehký, tak s ním můžeme pracovat a zkoušet nové věci,“ vzkázal po intenzivním kurzu nadšený Láďa svým vrstevníkům.