Newsroom
Informační servis společnosti Albert ČR
Pro média
Zajímá vás
Šetříme obalové materiály
Dlouhodobě usilujeme o redukci obalů potravin, snižování množství plastů a nahrazování materiálů vhodnějšími, které mají menší ekologickou zátěž (LCA) a uhlíkovou stopu, nebo potraviny zcela vybalujeme. Klademe důraz na recyklovatelnost, která je v daných podmínkách skutečně možná a zároveň srozumitelná pro zákazníky. Společně s našimi dodavateli hledáme obaly s ohledem na jejich environmentální benefity na základě vědeckých poznatků (SBT). Naše cíle v této oblasti vychází z metodologie Ellen MacArthur Foundation. K udržitelnému přístupu motivujeme také zákazníky, ať už jde o možnost nákupu potravin i drogerie bez obalu, znovupoužitelné tašky či sáčky či volbu elektronické účtenky a dalších ekologicky šetrných iniciativ v aplikaci Můj Albert.
Co se nám už povedlo?
- V roce 2022 jsme snížili objem plastu v obalech výrobků vlastních značek o 418 tun a zvýšili podíl post-spotřebitelského recyklovaného plastu na 15,1 %.
- Podmínky možné recyklace, případně znovupoužitelnosti či kompostovatelnosti (RRC) splňuje až 40,5 % obalů výrobků našich vlastních značek.
- Jsme průkopníkem v bezobalovém nakupování. V roce 2022 jsme rozšířili MIWA stěnu do dalších dvou prodejen.
- Představení nového bio sortimentu masa v obalech z papíru potaženého lehce oddělitelnou fólií, přineslo v roce 2022 úsporu přes 17 tun plastů.
- V lahvích olejů jsme nahradili 50 % plastu recyklátem a v roce 2022 tak ušetřili bezmála 87 tun virgin plastu.
- Vývojem textilních dvířek u všech transportních klecí jsme v roce 2022 uspořili 70 tun plastu, který bychom jinak spotřebovali ve formě strečových fólií.
- V roce 2021 jsme otevřeli nové recyklační centrum, které zdvojnásobilo původní kapacitu a ročně připraví k recyklaci až 12 000 tun obalů.
- Díky elektronickým pokladním účtenkám v aplikaci Můj Albert jsme v roce 2022 ušetřili 34 tun termopapíru. Ve více než 190 obchodech používáme přes milion digitálních cenovek.
Naše cíle:
- Do roku 2025 snížíme u výrobků vlastních značek objem virgin plastu o 5 % oproti výchozímu roku 2021.
- Naším cílem v oblasti recyklovatelnost plastů, okrajově pak znovupoužitelnosti a kompostovatelnosti, je každoroční postupné zvyšování podílu RRC u výrobků vlastních značek a kontinuální zvyšování podílu post-spotřebitelského recyklovaného plastu (PCR, například rPET).