Elektronická výměna dat (EDI) s certifikovaným podpisem
EDI Albert 2009 = bezpapírová fakturace = elektronické doklady s certifikovaným elektronickým podpisem
Vážený dodavateli,
Jak jste se dočetl v našem EDI (Electronic Data Interchange) dopise, připravili jsme pro vás tuto webovou stránku s podrobnými informacemi o EDI projektu a s informacemi o tom, jak připravit vaše systémy na to, aby dokázaly včas přijímat naše EDI objednávky a odesílat EDI faktury s elektronickým podpisem.
Elektronická výměna dat EDI znamená, že důležité obchodní dokumenty si s vámi budeme vyměňovat elektronicky, nikoli papírově, a to v dohledné době. Příkladem důležitých obchodních dokumentů, které se budou vyměňovat elektronicky je objednávka, faktura, vratka, dodací list, potvrzená příjemka a další.
Využití Elektronické Výměny Dat ( EDI ) s použitím certifikovaného elektronického podpisu mimo jiné i zefektivní adresné zasílání dokumentů a jejich následnou konfirmaci na straně příjemce. Díky tomu je možno cíleně plánovat proces objednávání, skladování, financování, což vede k následnému zefektivnění celého obchodního procesu a to jak na straně kupujícího, či-li Alberta, tak i na straně prodávajícího, myšleno vás, naše dodavatele.
Jaké jsou obecné EDI plány Alberta?
V současné době již posíláme EDI objednávky (elektronické objednávky)některým dodavatelům a přijímáme EDI faktury od některých dodavatelů a chceme pokračovat v napojování co nejvíce dalších dodavatelů na tyto dvě základní EDI zprávy.
O používání dalších EDI zpráv a jejich načasování vás budeme včas informovat v závislosti na strategii a na vývoji našeho EDI technického řešení. Očekáváme, že další EDI zprávy by mohly být implementovány během roku 2010.
Co udělat pro to, abyste mohli plně využívat EDI komunikace s albertem?
V první řadě bude třeba upravit vaše IT systémy aby uměly generovat a zpracovávat EDI zprávy (nutné pro objednávky a faktury, další zprávy s vámi pak budou vyjednávány individuálně) . Dalším nutným předpokladem je nastavení EDI komunikačního kanálu na Vaší straně.
Co dělat, pokud nehodláte investovat do vlastního systému a do EDI komunikačního kanálu? V takovém případě můžete za minimálních nákladů využít služeb nabízených poskytovateli EDI služeb. Ti vám na Internetu umožní přijímat EDI objednávky od Alberta či vystavovat EDI faktury pro Albert. Tyto dokumenty si pak můžete vytisknout nebo dokonce je i exportovat do Vašich systémů.
V obou případech musíte navázat vztah s EDI poskytovatelem služeb, který pro Vás zajistí komunikační EDI služby.
Pro podrobné technické informace a fakturační podmínky, které k přípravě vašich systémů potřebujete, klikněte na sekci Technické a obchodní informace.
Kontakty
Pokud máte při přípravě nebo provozování EDI dotazy, které nejsou zodpovězeny na našich WEB stránkách, či případně vyžadují jinou koordinaci provozu, podle povahy dotazu se, prosím, obracejte na uvedené kontakty:
Typ dotazu, problému | Koho kontaktovat? |
---|---|
Dotazy na obchodní informace, koordinace zavedení EDI |
Kamila Pospíšilová |
Technické dotazy na AS2 spojení, dotazy na význam polí v EDI zprávách (popis MIGu) | Firma EDISS Tel: +420 371 580 375 aholdczhelpdesk@ediss.cz |
Nefunkční EDI či datové problémy | Albert Helpdesk Tel: +420 234 004 260 ACZ_helpdesk@albert.cz |
Společnost Albert v rámci zlepšení a plně bezpapírové komunikace zprovoznil novou zprávu EDI INVOICE „83“, jedná se o mínusové opravné daňové doklady tj. doklad k požadavku na dobropis (rozdílová zpráva).
V rámci rozšíření EDI zpráv byla zprovozněna zpráva RETANN a RECADV.
RETANN jedná se o informaci o vytvoření vratky Albertem, na tuto zprávu očekáváme EDI INVOICE „381“.
RECADV jedná se o informaci o vytvoření příjmu Albertem, na tuto zprávu očekáváme EDI INVOICE „380“.
S přáním hezkého dne, EDI tým
EDI KOMUNIKACE A SMLOUVY
EDI registrace
- REGISTRACE_EDI_Albert.doc CZ (DOC, 78 kB)
- REGISTRACE_EDI_Albert.doc EN (DOC, 75 kB)
EDI TECHNICKÉ A OBCHODNÍ INFORMACE
- Albert ČR lokační EANy (XLS, 121 kB)
- Aktuální veřejný klíč (CER, 1 kB)
- Starý veřejný klíč (CER, 1 kB)
- Ostatní veřejné klíče (ZIP, 2 kB)
- Fakturační podmínky Albert pro EDI_29092021 (DOC, 98 kB)
- Technické parametry pro nastavení AS2 komunikace s Albert ČR(PDF, 44 kB)
- Technical details for AS2 and digital signature for Albert ČR (PDF, 30 kB)
- Certifikát pro AS2 od 14. 7. 2018 do 22. 6. 2028 (jde o certifikát jen pro AS2 – ne pro podpis dokladů!!) (ZIP, 1 kB)